Meld je aan voor het nieuwe team!

Heb je interesse om deel uit te maken van het volgende team en de nieuwste boot op waterstof te bouwen?

Heb jij alles in huis om de maritieme sector te inspireren door het ontwerpen, bouwen en racen van een innovatieve boot die vaart op waterstof? In 2021 heeft het TU Delft Solar Boat Team de grote stap gezet om van zonne-energie naar waterstof aangedreven boten. Kun jij samen met een team van top-presterende studenten deze stap naar een nog hoger niveau tillen?

Vul dan hieronder de interesselijst in om updates te ontvangen over het sollicitatie proces! Om te solliciteren lever je je motivatiebrief en je CV via de ‘Meld je aan’ knop aan de rechter kant.

De deadline is 14 maart 2021 om 23:59u

InteresselijstMeld je aan!

Interesse Evenementen

Ontmoet ons tijdens de Meet & Info  momenten en kom alles te weten over hoe het is om teamlid te zijn. De Meet & Info momenten zullen plaatsvinden via Zoom. De links voor de desbetreffende evenementen zijn hieronder te vinden.

Wij bieden ook corona-proof rondleidingen aan op onze werkplaats als je geïnteresseerd bent om je aan te melden voor het nieuwe team. Vul de interesselijst in en wij nemen contact met je op! Voor meer info, hou onze sociale media en website in de gaten.

Heb je nu al vragen over het deel uitmaken van het nieuwe team? Stuur ons een berichtje!

Mogelijke Functies

We zoeken ambitieuze studenten voor de volgende functies:

ManagementVoor het management is het belangrijk om het overzicht te houden en het evenwicht binnen het team te bewaren. Zij moeten de leiding nemen, het voorbeeld zijn en verantwoordelijk handelen. Er moet een visie zijn om het team te leiden. Het management moet zeer goed plannen om deze visie te realiseren. Hierbij is het faciliteren van het team het belangrijkst. Elke manager heeft een specifiek aandachtsgebied naast de algemene managementtaken. Samen vormen zij de driehoek van kwaliteit, tijd en geld.
Team ManagerAls teammanager ben je het gezicht van het team, geef je veel presentaties en ben je eindverantwoordelijk voor het team en het project. Je belangrijkste taak als team manager is het vormen en leiden van een sterk team, daarom moet je mensgericht zijn. Je moet moeilijke beslissingen kunnen nemen, compromissen kunnen sluiten en mensen kunnen motiveren. Tenslotte is het erg belangrijk dat je altijd het overzicht houdt en een goed evenwicht kunt bewaren tussen tijd, geld en kwaliteit.
Project ManagerDe kerntaak van de Project Manager is om het tijdsaspect van het project op zich te nemen. De Project manager is verantwoordelijk voor de planning van het team en is verantwoordelijk voor de toewijzing van human resources om ervoor te zorgen dat het team op de meest efficiënte manier werkt. Tot de taken van de Project Manager behoren het stellen van deadlines, het plannen van workshops en het overzicht houden over wat er gedaan moet worden. Je moet georganiseerd en zelfverzekerd zijn en je durven uit te spreken.
Chief EngineerDe belangrijkste verantwoordelijkheid van de Chief Engineer is het waarborgen van de kwaliteit van de boot. Hierbij moet je in staat zijn om de engineers en chiefs aan te sturen. De Chief Engineer zorgt voor de integratie en communicatie tussen de departementen. Om de kwaliteit van de boot te waarborgen is kennis over het gehele ontwerp- en productieproces nodig. Tenslotte moet de Chief Engineer sterk zijn in communiceren, zodat hij/zij in staat is met het hele team te communiceren. Een natuurlijke leider die in staat is beslissingen te nemen.
Financieel ManagerDe Financieel Manager is verantwoordelijk voor de financiële middelen, acquisitie en partnerrelaties. De taken die met financiën te maken hebben zijn onder andere: het maken van het budget, liquiditeitsplanning, verantwoordelijk zijn voor uitgaven, boekhouding en je vertegenwoordigt het "geld" in de driehoek van kwaliteit, tijd en geld in het management. De acquisitie gerelateerde taken zijn onder andere: het bezoeken van evenementen en beurzen, het bellen en bezoeken van (potentiële) partners en het bieden van een template en georganiseerde structuur voor de ingenieurs om sponsoring te doen voor hun specifieke onderdelen. De taken op het gebied van partnerrelaties omvatten: de partners op de hoogte houden, follow-ups doen, een template en een georganiseerde structuur bieden voor de ingenieurs over ze om moeten gaan met partnercontacten, tijd investeren in evenementen/presentaties voor partners, enz.
Exposure ManagerDe Exposure Manager is verantwoordelijk voor de professionaliteit van het team zowel intern als extern. Binnen het team ben je verantwoordelijk voor de interne motivatie en goed teamwerk, je hebt de mogelijkheid om het team trots te maken. Extern betekent dat je je bezig gaat houden met hoe we ons team aan de buitenwereld presenteren, met andere woorden laten we zien aan de media, partners en fans waar we allemaal mee bezig zijn. Maar ook hoe je het imago van het team kunt verbeteren en hoe je zoveel mogelijk mensen kunt bereiken om de wereld te inspireren. Je geeft leiding aan de exposure departement en samen: zet je verhaallijnen op, organiseer je evenementen, houd je de website en sociale media bij, creëer je content en nog veel meer.
Department Chief (VD, H&B, Electro)Als Engineering Chief ben je verantwoordelijk voor een deel van het ontwerp van de boot. Daarbij geef je leiding aan je departement. De Engineering chief moet zowel technisch sterk zijn als sterk in managementvaardigheden. U moet een natuurlijk leider zijn met sterke communicatieve vaardigheden en in staat zijn om de verantwoordelijkheid van de departement te dragen.
Vehicle Dynamics engineer (VD)Vehicle Dynamics is verantwoordelijk voor het ontwerpen, produceren en testen van alle bewegende delen in de boot. Je maakt de aandrijflijn die de voortstuwing van onze motor omzet in een draaiende schroef. De propeller is bevestigd aan de strut. De productie van de strut is een uitdaging, want hij moet dun zijn om de weerstand te verminderen, maar alle onderdelen van de aandrijflijn moeten erin passen. Het uiteinde van de strut is vlijmscherp, wat onze boot efficiënter maakt, zodat we sneller kunnen varen, met minder energie. Vehicle Dynamics is ook verantwoordelijk voor het laten vliegen van onze boten! Zij ontwerpen en bouwen de draagvleugels en het hoogteregelingssysteem dat onze vleugels bedient om stabiliteit mogelijk te maken.
Elektrisch engineer (Electro)Als elektrotechnisch ingenieur ben je met je departement verantwoordelijk voor zowel de stroom als de logica die de boot aandrijft. De hoogspanning van de brandstofcel moet worden beheerd voordat het gebruikt kan worden om de boot voort te stuwen. Jij en de andere elektrotechnici ontwerpen en bouwen systemen zoals accu's, omvormers, hoogspanningsbussen en meer om dit doel te bereiken. Naast het vermogen is het Electronics departement ook verantwoordelijk voor het maken van de "denkende" onderdelen van de boot. Je ontwerpt PCB's en software voor de PCB's om zaken als de stuurwielinterface, het energiebeheer en de aandrijving van de draagvleugels te besturen!
Hull & Body engineer (H&B)Als ingenieur in het Hull & Body departement ben je verantwoordelijk voor het ontwerp en de productie van de romp en interne structuren van de boot. Je kijkt naar het ontwerpen van een boot met zo min mogelijk luchtweerstand, terwijl je toch alle systemen kunt herbergen die nodig zijn om de boot voort te stuwen. De interne architectuur van alle onderdelen in de boot speelt hierbij ook een rol. Bovendien moet de structurele integriteit van de boot worden gewaarborgd. Met behulp van finite element software bereken je hoe sterk de boot moet zijn, terwijl het gewicht tot een minimum beperkt blijft.
Hydrogen engineerWaterstof is onze energiebron voor het komende jaar en volgend jaren. We zullen waterstof gebruiken om met onze boot te varen, te racen en zelfs te vliegen. Het waterstof departement werkt aan alle ontwerpen en onderdelen van het waterstofsysteem. Dit omvat ook het begrip en de implementatie van de brandstofcel in onze boot die elektriciteit opwekt uit waterstofgas. Je zal moeten nadenken over het energiebeheer en de veiligheid. Daarnaast is ons tank- en brandstofsysteem van groot belang: dit zijn de verbindingen van de tank naar de brandstofcel en het ontwerp dat ons in staat stelt waterstofgas te tanken. Tenslotte genereert de brandstofcel veel warmte terwijl we varen. Daarom is het waterstof departement verantwoordelijk voor het koelsysteem in onze boot. We pompen koud zeewater op om de gesloten koelcircuits in de boot te koelen. Hierin pompen we koelvloeistof met een verbluffende snelheid van 1L per seconde om onderdelen te koelen.
External relations / exposureHet External Relations departement, ook wel exposure genoemd, is verantwoordelijk voor de professionele communicatie van ons team. Samen met de exposure manager werk je aan het contact met zowel onze partners als ons publiek. Op deze manier zorg je voor de promotie van ons project en onze visie en neem je iedereen mee in de reis van ons team. Je werkzaamheden kunnen heel divers zijn. Je maakt visuele content zoals foto's en video's, ontwerpt promotiemateriaal, schrijft artikelen, hebt contact met de pers, organiseert de grote evenementen gedurende het jaar (Design Presentatie, de Doop), beheert onze social media kanalen en website, ontwerpt de wrap van de boot, creëert exposure tijdens de race en nog veel meer.