Sluit je aan bij het TU Delft Solar Boat Team

Wil je deel uitmaken van het volgende TU Delft Solar Boat Team?

Heb jij het in je om een ​​ verschil te maken in duurzaamheid door aan een boot te werken die op draagvleugels en zonne-energie werkt en dit samen te doen met een team van best presterende studenten?

Heb jij het in je om deel uit te maken van ons team? Stuur je motivatie en je CV naar apply@solarboatteam.nl en vul de onderstaande interesselijst in!

De deadline is 15 maart 2020.

Interesselijst

Interesse Evenementen

Dreamhall interesse drankjesMaandag 17 februari
19.00 h - 20:30 h
Eat & Meet #1Dinsdag 25 februari
19.00 h - 20:30 h
Eat & Meet #2Woensdag 4 maart
19.00 h - 20:30 h
Eat & Askvrijdag 6 maart
12.30 - 14.00

Alle drankjes en lunches vinden plaats op onze thuisbasis:

D:Dream Hall
Stevinweg 4
2628CN Delft

Nu al vragen over het deel uitmaken van het TU Delft Solar Boat Team? Have questions already about being apart of the TU Delft Solar Boat Team? Zend ons dan een a bericht!

Mogelijke Functies

We zoeken ambitieuze studenten voor de volgende functies:

ManagementVoor het management is het belangrijk dat ze elkaar in balans houden. Ze moeten de kar trekken, het voorbeeld geven en verantwoordelijk zijn. Tevens moet er een visie zijn om het team te leiden en plannen gemaakt worden om die visie werkelijkheid te laten worden. Het team daarbij faciliteren is een ander kernbegrip voor het management. In het management zijn de volgende functies:
Team ManagerAls team manager ben je het gezicht van het TU Delft Solar Boat Team, je moet veel presentaties geven en je bent eindverantwoordelijk voor het team en project. De kerntaak van de team manager is het vormen en leiden van het optimale team, hiervoor moet je mensgericht zijn. Daarnaast moet je in staat kunnen zijn om lastige beslissingen te maken, compromissen te sluiten en mensen te motiveren. Als laatste is het erg belangrijk dat je als team manager altijd overzicht hebt en een balans weet te houden tussen tijd, geld en kwaliteit.
Financieel ManagerDe Financial Manager is verantwoordelijk voor de financiën van het project, acquisitie en partnerrelaties. De financiën gerelateerde taken zijn: maken van de begroting, liquiditeit planning, verantwoordelijk voor alle uitgaven en inkomsten, boekhouding en vertegenwoordiger van "geld" in de wisselwerking kwaliteit-tijd-geld in het management. Acquisitie taken zijn bijvoorbeeld: bezoeken van evenementen en beurzen, bellen en bezoeken van (mogelijke) partners en het maken van een template en een structuur voor de engineers zodat zij zelf sponsoring voor specifieke onderdelen kunnen doen. Partnerbeheer taken zijn bijvoorbeeld: het up to date houden van de partners, follow-up doen, een template en structuur maken voor de engineers hoe goed met partners om te gaan, en tijd stoppen in evenementen/ presentaties voor huidige partners, etc.
Daarnaast zullen er algemene managementtaken zijn, die je zelf onderling kan verdelen binnen het management afhankelijk van ieders voorkeur en talenten.
Project ManagerDe kerntaak van de Project Manager is het tijdaspect van het project. De project manager moet dus in staat zijn om een realistische planning te maken en resources optimaal te verdelen. Het is daarbij belangrijk om de interacties tussen de departementen goed in het oog te hebben en ervoor te zorgen dat de taken goed op elkaar aansluiten. Het maken van plannen is daar dus cruciaal voor. Het is niet altijd makkelijk om project manager zijn. Deze persoon moet daarom ook goed in zijn schoenen staan.
Exposure ManagerDe Exposure Manager is verantwoordelijk voor de professionaliteit van het team. Dit is zowel intern als extern. Intern betekent dat dat iedereen op een goede manier op elkaar omgaat en gemotiveerd is. Extern betekent dat dat je je bezig houdt met hoe de rest van de wereld het team ziet, in andere woorden wat laat je zien aan de media, partners en fans. maar ook vooral hoe kun je het imago van het team nog meer verbeteren en hoe zorg je er voor dat nieuwe mensen op de hoogte geraken wat je als team wil bereiken en teweeg brengen. dit verhaal breng je gedurende het jaar over bij evenementen, social media en pers.
Chief EngineerDe hoofdverantwoordelijkheid van de Chief Engineer is de kwaliteit van de boot. Daarnaast moet hij in staat zijn om de engineers en chiefs aan te sturen. Verder kijkt de Chief Engineer naar de interacties en communicatie tussen de departementen. Om de kwaliteit van de boot te waarborgen is kennis van het ontwerp en bouwproces gewild. Daarnaast moet de Chief Engineer communicatief sterk zijn zodat hij/zij in staat is om alle mensen aan te sturen.
Chief Department (VD, H&B, Electro)De Departement Chief is verantwoordelijk voor een gedeelte van het ontwerp van de boot. Daarbij moet hij ook een gedeelte van het team kunnen aansturen. De Engineering Chief moet dus zowel technisch sterk zijn als leiderschap skills hebben en verantwoordelijkheid dragen.
Vehicle Dynamics engineer (VD)Vehicle dynamics in onder andere verantwoordelijk voor het omzetten van de energie van de zonnepanelen in voortstuwende kracht onderwater. Dit doen we met een elektrische lichtgewicht motor, ongeveer de grootte van een appel. Ondanks de kleine dimensie, kan deze motor toch genoeg vermogen leveren om de boot 55km/h te laten vliegen. Om ervoor te zorgen dat de motor niet te heet wordt, gebruiken we een gesloten kring van Nano-vloeistof om de motor te koelen. Deze Nano-vloeistof wordt vervolgens door het aluminium roer gepompt om zijn warmte af te geven aan het water. Om de stroming sneller te laten gaan en de weerstand te verlagen, wordt er gebruik gemaakt van hele dunne buisjes, afkomstig uit de medische industrie. Verder ontwerpt de vehicle dynamics departement een propeller speciaal geoptimaliseerd voor deze boot, die onderaan het roer bevestigd wordt. Het produceren van dit roer is erg uitdagend, omdat er een aandrijfas doorheen moet, en het roer is superdun. Om weerstand te verminderen is de achterkant van het roer vlijmscherp. Op deze manier is onze boot efficiënter, en kunnen we sneller varen, met minder energie.
Elektrisch engineer (Electro)De software is het brein van de boot. Elk software onderdeel is gelinkt aan een stukje hardware dat je zelf gaat produceren. Aan boord van de boot heb je een aantal verschillende systemen die allemaal met elkaar moeten kunnen communiceren via het CAN Bus protocol. Denk hierbij aan de motor, vleugels en zonnepanelen. Het CAN Bus systeem is net als een trein die heen en weer rijdt door de boot. Bij elke stop levert het informatie af, en pikt het nieuwe informatie op. Al deze data komt samen op het beeldscherm van de piloot, wat we dit jaar voor het eerst op het stuur hebben toegevoegd. Volgend jaar kan jij de volgende vernieuwing door voeren!
Hull & Body engineer (H&B)Als engineer in de Hull&Body departement ben je verantwoordelijk voor het ontwerpen van de romp, het dek en de interne structuur van de boot. Je kijkt naar de mogelijkheden om een romp te maken met zo min mogelijk weerstand, terwijl alle systemen benodigd voor de aandrijving van de boot nog wel passen. Verder moet er gekeken worden naar de sterkte van de boot. Met behulp van eindige elementen (FEM) software bereken je precies hoe sterk de boot overal moet zijn, zonder dat je te veel massa toevoegt.